Garantie & reparatie

PCkoophulp levert goede computers waar je lang plezier van hebt. Het kan echter altijd gebeuren dat je niet tevreden bent en je artikel moet aanmelden voor reparatie. Hier zijn bepaalde regels aan verbonden. Om niet voor verrassingen te komen staan, kan je alle informatie en regels hierover op deze pagina lezen.

Fabrieksgarantie

PCkoophulp biedt 2 jaar garantie op nieuwe computers en laptops en 1 jaar garantie op refurbished computers. Gaat een product tijdens de garantieperiode kapot, dan heb je recht op reparatie of vervanging. Voor deze reparatie of vervanging hoef je dan niet te betalen. Het kapotte product moet dan voldoen aan de garantievoorwaarden die de fabrikant heeft gesteld en het product moet normaal gebruikt zijn. Er zijn uitzonderingen die niet onder de 2 jaar garantie vallen:

  • Software: PCkoophulp geeft geen garantie op software fouten.
  • Laptopaccu: bij nieuwe laptop wordt 6 maanden garantie gegeven, op refurbished laptops 3 maanden.

PCkoophulp heeft een reparatie afdeling met grote deskundigheid en ervaring met computerreparaties. Vaak kunnen we een storing snel verhelpen en wordt de computer dadelijk teruggestuurd. Soms zal het probleem door de fabrikant opgelost moeten worden, dan kost het meer tijd. De doelstelling van iedere garantieclaim is om de klant zo spoedig mogelijk te helpen met een weer goed werkende computer. Wanneer je een garantieclaim maakt mag je een mail sturen naar info@pckoophulp.nl met de klachtomschrijving, naam en telefoonnummer. Bij sommige storingen kunnen we eerst gaan kijken of het euvel op afstand te verhelpen is. Als dat mogelijk is bent u snel geholpen. Wanneer de klacht toch in onze werkplaats verholpen moet gaan worden sturen we een gratis retourlabel aan u op. Houdt bij het retoursturen graag rekening met de volgende aspecten:

Enkele tips voor het retoursturen

  • Gebruik indien mogelijk de doos waarin wij het artikel geleverd hebben
  • Als u deze niet meer heeft is een andere stevige doos natuurlijk ook goed
  • Het is belangrijk dat het product zo min mogelijk bewegingsruimte heeft in de doos
  • Als opvulmateriaal zijn krantenproppen erg geschikt
  • Gebruik een omdoos om de computerdoos te beschermen
  • Zorg dat uw gegevens duidelijk toegevoegd zijn in de doos

Zodra de computer bij ons binnen is gekomen gaan we de klacht onderzoeken en verhelpen. De PC wordt daarna dadelijk weer teruggestuurd.

Computerreparatie

Ook na de garantietermijn van 2 jaar kunt u bij storingen bij PCkoophulp terecht. Er zijn dan wel kosten aan verbonden. Na opsturen van de computer maken wij een diagnose van het euvel waarna we contact opnemen om de diagnose en kosten te bespreken. Na het gesprek voeren we de afgesproken werkzaamheden uit.

Last van keuzestress?

Gebruik onze PC-koophulp en vind snel en eenvoudig een PC die bij jou past!